Flightlaw helpt u bij
annulering
Wij helpen u ook met:

Annulering

Een annulering van een vlucht kan worden herkend aan dat de passagier een nieuw vluchtnummer krijgt of het bedrag van de vlucht terug krijgt. De wijziging van de vluchtdatum of de vluchttijd is een omboeking. Ook in dit geval kunt u recht hebben op een vergoeding. Wel is het belangrijk wanneer de passagier op de hoogte is gesteld over de wijziging.
De passagier kan recht hebben op een schadevergoeding als hij minimaal 2 weken voor de vlucht op de hoogte wordt gesteld over de wijziging.

Wanneer de passagier tussen 2 weken en 7 dagen voor de vlucht op de hoogte is gesteld omtrent de annulering, dient de alternatieve vlucht uiterlijk 2 uur voor de vlucht te vertrekken en uiterlijk meer dan 4 uur later op de bestemming aan te komen.

Wanneer de passagier tot 7 dagen voor de vlucht op de hoogte wordt gesteld omtrent de annulering, dient de alternatieve vlucht uiterlijk 1 uur voor de vlucht te vertrekken en uiterlijk 2 uur na de geplande vlucht op de bestemming aan te komen

Indien de passagier eerder op de hoogte is gesteld, vervalt het recht op een vergoeding.

Voorbeeld: Yasin heeft een vlucht geboekt via een reisbureau op 22-12-2016 12:00 uur voor een vlucht van 02-02-2017 van Amsterdam naar Antalya met Pegasus Airlines. Een week voor de vlucht krijgt Yasin te horen dat zijn vlucht is gewijzigd naar 22-12-2016 19:00. In dit geval heeft Yasin recht op een schadevergoeding van €400,- per passagier.
Krijg ik compensatie?
119 klanten beoordelen Flightlaw met gemiddeld een 9,6 via Facebook!