Blog

.
Hier vindt u ons blog. Interessante
of nieuwe informatie delen we hier. Terug
12-5-2017
Bij annulering bepalend of passagier zelf is bericht

Luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk niet reisbureau 

Dit heeft het Hof van Justitie beslist op 11 mei 2017. Een luchtvaartmaatschappij die niet kan aantonen dat een passagier meer dan twee weken voor de geplande vertrektijd op de hoogte is gesteld van de annulering van de vlucht, is verplicht die passagier een schadevergoeding te betalen

Hof van Justitie verduidelijkt 


Een online reisbureau verkocht een retourvlucht Amsterdam Schiphol (Nederland) - Paramaribo (Suriname). De vlucht zou plaatsvinden op 14 november 2014. Op 9 oktober 2014 heeft de luchtvaartmaatschappij het reisbureau van de annulering van die vlucht op de hoogte gesteld. De passagier zelf is 10 dagen voor de vlucht geïnformeerd over de annulering. De luchtvaartmaatschappij moet aantonen dat de passagier meer dan twee weken voor de geplande vertrektijd op de hoogte is gesteld van de annulering van zijn vlucht. Ongeacht of de luchtvaartmaatschappij het reisbureau heeft geïnformeerd. De uitspraak is hier te lezen.
575 klanten beoordelen Flightlaw met gemiddeld een 9,5 via Facebook!