Blog

Op deze pagina vindt u artikels boordevol nuttige juridische informatie over passagiersrechten en actuele onderwerpen. Veel leesplezier! Terug
7-3-2017
Vlucht geboekt via twee verschillende maatschappijen en vlucht gemist. Wie is hier aansprakelijk voor?



Dient KLM een schadevergoeding van €600 voor vlucht naar Bali te betalen, ondanks dat zij slechts de eerste vlucht van Amsterdam naar Frankfurt verzorgde? De aansluitende vlucht werd door een andere luchtvaartmaatschappij uitgevoerd.

Annulering van de eerste vlucht


Passagiers eisen van KLM €1200 euro van de hoofdsom. Met als reden dat ze meer dan acht uur hebben moeten wachten totdat ze aankwamen op hun eindbestemming Denpasar in Bali. Dit kwam doordat de eerste vlucht vanuit Frankfurt met KLM was geannuleerd.
KLM heeft de vlucht van 11 augustus 2014 naar Frankfurt geannuleerd en hebben de passagiers een vervangende vlucht aangeboden. De vervangende vlucht hield in dat de passagiers met een rechtstreekse vlucht met KLM vanuit Amsterdam naar eindbestemming Denpasar is gevlogen. De passagiers hebben van deze vervangende vlucht gebruik gemaakt.
Passagiers eisen €600 per persoon aan schadevergoeding. KLM wilt de passagiers tegemoet komen met een vergoeding van €250 per persoon.

Ook schadevergoeding ondanks verschillende luchtvaartmaatschappijen


Uit de verordening blijkt dat er voor KLM geen contractuele relatie met de passagiers noodzakelijk is, om geen aanspraak te hebben op de vluchten buiten de vlucht van Amsterdam naar Frankfurt om.
De rechter heeft beslist dat KLM aansprakelijk is voor de vertraging ondanks dat zij slechts alleen de eerste vlucht van Amsterdam naar Frankfurt verzorgde.

Sharon Tjokroredjo
Geld terug bij annulering
Hallo, waarmee kunnen wij u helpen?
Type hieronder uw bericht voor direct contact.